Kundservice

Här hittar du de vanligaste frågorna som våra kära kunder ställer sig om.

Vilka betalningsalternativ erbjuder HDDPRICE.SE?

På hddprice.dk accepterar vi: VISA/Dankort, VISA Electron, VISA, Eurocard/MasterCard, Maestro, shop pay, Google pay, Apple pay

 

Hur kan jag göra inköp för mitt företag?

 kontakta vår affärsavdelning direkt på sales@hddprice.se

 

Meddelar du mig när min beställning har skickats?

JA! vi kommer att börja behandla beställningen, vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar

Du kommer att få ett spårnings-ID av den kurir som används. Du kan bli mailad direkt av kuriren med information om din leverans.

Har du verkligen produkten i lager? Hur korrekt är din webbplats aktieinformation?

Vår webbplats har en datalänk i realtid till vårt orderhanteringssystem, så lagerdata är alltid 100 % uppdaterade. Om vår hemsida säger att vi har 30 i lager, så har vi så många!

 

Är det säkert att beställa online?

JA! Alla köp på vår hemsida är garanterade maximal säkerhet!När du beställer online krypteras dina bankuppgifter och skickas till vår server med SSL (Secure Socket Layer) protokollet. Detta betalningsprotokoll är standard och känt för att överföra data säkert över Internet. De lagras aldrig.

Hur mycket kostar leveransen?

Fri leverans.

Måste jag betala för tullen?

priset på vår hemsida kommer att vara det slutliga priset för dig. Ingen extra moms eller tull kommer att krävas för leverans av våra transportörer.

Hur får man en garanti?

Vi erbjuder minst 3 års garanti på alla detaljhandelsbeställningar utöver dina lagstadgade rättigheter. Vissa produkter drar nytta av tillverkarstödda garantiperioder som är längre än 3 år. I allmänhet ber vi dig att betala kostnaden för att skicka tillbaka den defekta produkten till oss, och vi kommer att betala kostnaden för att skicka tillbaka den reparerade eller utbytta produkten till dig. Kontakta oss innan du skickar defekta produkter och SN-nummer så att vi kan godkänna returen och utfärda ett RMA-nummer (Return Material Authorization).

I händelse av ett produktdefekt inom garantin hanterar vi gärna eventuella garantianspråk direkt med dig istället för att skicka tillbaka dig till tillverkaren eller distributören, även om du självklart är välkommen att handla direkt med tillverkaren om du föredrar det. Vi registrerar alla beställningar i minst 2 år, så det spelar ingen roll om du har tappat bort din originalfaktura eller köpbevis – kontakta oss bara så hjälper vi alltid till när vi kan. Observera att alla varor som säljs som OEM endast har en 5 års garantiperiod från Robert computer hardware ltd och ingen tillverkargaranti gäller.


Var ska man skicka ifrån?

Skickas från lager i Singapore och Tyskland

 

Min fråga finns inte med på listan.

Skicka ett e-postmeddelande till SALES@HDDPRICE.SE